Fashion, Bodies and Cultures (3)

The adoption process is often triggered by trendsetters and driven forward through sartorial copying for the purpose of connection with fluctuating definitions of status. The element of delay or time lag between the fashion forward and the fashion tardy is central in achieving the effect of distinction. Being fashionably on time has become much easier …

فشن، بدن‌ها و فرهنگ‌ها (۲)

برای دیویس، هویت اجتماعی چیزی بیش از نمادهای طبقه یا موقعیت اجتماعی است، اما شامل هر جنبه ای از خود است که افراد برای برقراری ارتباط نمادین با دیگران از آن استفاده می کنند. در رابطه با فشن، این شامل عمدتاً ابزارهای غیرگفتمانی بصری و لمسی برای بازنمایی در یک زمینه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی …

Fashion, Bodies and Cultures (2)

For Davis, social identity is more than symbols of social class or status but include any aspect of self that individuals use to communicate symbolically with others. In relation to fashion, this includes primarily nondiscursive visual and tactile means of representation within a social, cultural, and economic context. This definition is elastic, and the focus …

فشن، بدن‌ها و فرهنگ‌ها (۱)

فشن یک پدیده فرهنگی پیچیده است که از فرآیند طراحی خلاقانه پوشاک، وابستگی فرهنگی، صنعت تجاری و نیازهای مصرف کننده تشکیل شده است. فرآیندهای پذیرش مصرف‌کننده و چرخه‌های تغییر در صنعت فشن به طور سنتی همدیگر را منعکس می‌کنند. چرخه‌های فشن به سازماندهی صنعت فشن در فصولی اشاره دارد که نه تنها توسط طراحان، تولیدکنندگان …

Fashion, Bodies and Cultures (1)

Fashion is a complex cultural phenomenon made up of the creative design process of garments, cultural affiliation, commercial industry, and consumer needs. The processes of consumer adoption and the cycles of change in the fashion industry have traditionally mirrored each other. Fashion cycles refer to the organization of the fashion industry in seasons that is …

فشن در سیاست

آیا منطقی است که از جامعه معاصر به عنوان جامعه ای فرهنگی صحبت کنیم که هنوز با برداشت کانتی از جامعه مدرن مرتبط است؟ پاسخ مثبت است به این معنا که جامعه معاصر خود را به عنوان یک جامعه فرهنگی می شناسد، حتی اگر رابطه آن با فرهنگ عالی مدرنیته اروپایی به همان اندازه که …

چگونه فرهنگ مردمی فشن را می‌سازد؟ (۴)

پیش زمینه رفتار جنسی و استثمار زنان، زیرمجموعه‌ی گانگستر معروف به جاکش، جنسیت شهری سیاهان را در نقطه ای افراطی قرار می دهد که تاریک ترین جنبه تاریخ آنها، یعنی برده داری را به شکلی تکراری نشان می‌دهد. با این حال، یک بُعد تاریخی دیگری نیز برای جاکش وجود دارد که در فریبکار هست. جاکش‌ها …

How Pop Culture Shape Fashion? (4)

Foregrounding sexual behaviour and the exploitation of women, the subclass of gangsta known as the pimp, situates black urban sexuality at an extreme point that replicates the darkest aspect of their history, namely slavery. However there is also a less scurrilous historical dimension to the pimp, which resides in the trickster. Pimps and tricksters are …

چگونه فرهنگ مردمی فشن را می‌سازد؟ (۳)

بنابراین «تصویر گانگستری در فرهنگ عامه پسربچه‌ها را سرمست می‌کند و نویدبخش «زرق و برق و عاشقانه» مردانگی غیرقابل توجیه است. اما چیزی که همچنان باید بر آن تاکید شود این است که شخصیت گانگستر از جنایت متمایز است و برای بسیاری بیشتر یک ژست درباره اقتدار است، نه ارتکاب تخلفات واقعی. این یک واقعیت …